Dieta, siłownia, suplementy… co jeszcze ?

Dieta, siłownia, suplementy… co jeszcze ?

Ludzi rozpoczynających swoją przygodę z szeroko rozumianymi sportami siłowymi można w zasadzie podzielić na dwie grupy. Zachowanie pierwszej objawia się w bardzo szybkiej rezygnacji z chodzenia na siłownie, druga natomiast – przezwycięża pierwsze trudności i znajduje swój własny system w obrębie którego ćwiczy jej się najlepiej. Warto odpowiedzieć sobie, jakie działania należy podjąć, aby nie zasilić szeregów pierwszej grupy. Przede wszystkim istnieje konieczność uświadomienia sobie, że uprawianie sportu zawsze wiąże się z pewnym przygotowaniem (chociażby psychicznym), systematycznością i przede wszystkim – motywacją. W pierwszej kolejności należy stworzyć sobie odpowiedni plan dietetyczny i treningowy. Jeśli jest to poza zasięgiem naszych możliwości (a w przypadku osób początkujących, zwykle jest), to zawsze można się w tej sprawie zgłosić do odpowiednich osób. Niekoniecznie musi być to trener personalny, czasami bardziej doświadczony przyjaciel może rozpisać dokładny plan. Warto też zdefiniować swoje cele – jedni będą chcieli pozbyć się nadmiarowej tkanki tłuszczowej (spalacze tłuszczu sklep z suplementami ma w najróżniejszych odmianach, zatem warto o tym pamiętać podczas zrzucania wagi) inni natomiast – zwiększyć masę mięśniową.

Siłownia „na poważnie”

Problemem wielu osób wchodzących w świat sportów siłowych jest niepodchodzenie do tematu siłowni na poważnie. Przede wszystkim bez odpowiedniego planu, determinacji, diety i suplementacji nie można myśleć o żadnych realnych sukcesach. Oczywiście istnieje ogromna liczba stron internetowych, które dokładnie i przejrzyście tłumaczą, w jaki sposób komponować swój sposób żywienia pod kątem konkretnego sportu, podobnie jest z suplementacją. Witaminy i minerały sklep z odżywkami może zaproponować w tylu wariantach, że każdy sportowiec znajdzie rozwiązanie mogące wpłynąć na jego rozwój. W tym momencie trzeba nadmienić, że inwestycja w sporty sylwetkowe czy siłowe zawsze wiąże się z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zwłaszcza na początku, kiedy nie ma się jeszcze stuprocentowego rozeznania w kontekście własnych możliwości i potrzeb. Dopiero z czasem określa się, jakie odżywki działają najlepiej i gdzie nabywać produkty, aby jednocześnie wpisywać się w założenia diety oraz nie wydawać na nie wysokich kwot. Traktowanie siłowni z należytym podejściem w połączeniu ze zdobytą wcześniej wiedzą oraz determinacją może zdecydowanie zwiększyć szanse nowicjuszy na siłowni. Ogromną zaletą sportów siłowych jest to, że po względnie krótkim czasie mogą wejść w nawyk, a po kilku tygodniach nie będzie można już sobie wyobrazić życia bez sportu. Warto korzystać z doświadczenia swoich kolegów i trenerów, dzięki czemu uniknie się powielania wielu błędów, co oczywiście zbliża do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.